Certyfikowany Trener Praktyk - I zjazd - 15 lat Norman Benett Group
+48 667 951 752

Certyfikowany Trener Praktyk – I zjazd

Certyfikowany Trener Praktyk, czyli program dla przyszłych trenerów. I zjazd 15-17.09.2017

Program Certyfikowany Trener Praktyk. Kurs trenerski poziom podstawowy – 2 x 3 dni

Terminy kursu:

  1. I zjazd – 15-17.09.2017
  2. II zjazd – 29.09-01.10.2017

Certyfikowany Trener Praktyk

 

CEL I KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW CERTYFIKOWANY TRENER PRAKTYK

Nasz kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które w ramach swoich zadań zawodowych prowadzą lub będą prowadzić szkolenia. Również przeznaczony jest dla każdego, kto wiąże swoją przyszłość z zawodem trenera. Dla każdego kto chce rozpocząć profesjonalnie zaplanowany proces rozwoju zmierzający w tym kierunku. Celem głównym kursu jest przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy i nabycie przez nich praktycznych umiejętności. Te kluczowe umiejętności pozwolą wam samodzielnie przygotować i przeprowadzić dowolne własne szkolenie.

Jeśli potrzebujesz szybko uzyskać najważniejsze kompetencje trenerskie, ten kurs jest właśnie dla Ciebie. W jego trakcie będziemy bazować na 15-sto letnim doświadczeniu. Tyle już czasu prowadzimy szkolenia i warsztaty rozwojowe dla grup biznesowych i pozabiznesowych.

Trenerzy prowadzący kurs zrealizowali łącznie ponad 1000 dni szkoleniowych dla ponad 10000 uczestników.

W ciągu 6 dniowego kursu uzyskasz kompetencje w zakresie:

  • Budowania własnej, etycznej postawy trenera,
  • Rozwoju zdolności auto prezentacyjnych,
  • Diagnozowania potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników,
  • Opracowywania programów i scenariuszy prowadzonych przez siebie szkoleń,
  • Przygotowywania i realizacji szkoleń metodami warsztatowymi,
  • Zarządzania grupą szkoleniową i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami,
  • Podstawowych metod ewaluacji szkoleń,

 

METODA PRACY CERTYFIKOWANY TRENER PRAKTYK

Dla osiągnięcia zamierzonego efektu kurs zostanie zrealizowany w formie dwóch trzydniowych szkoleń. Prowadzone będą metodami warsztatowymi.

Czyli stosujemy różnego rodzaju zaprojektowane przez nas gry, case-study, zadania grupowe i indywidualne. Odwołamy się do doświadczeń i rzeczywistych wystąpień uczestników. Zaproponujemy różnego rodzaju ćwiczenia służące autodiagnozie i zwiększeniu własnej efektywności. 

 

Procent ćwiczeń praktycznych do wykładów wynosi w naszej metodologii 80% do 20%. Zajęcia będą zawsze interaktywne i prowadzone w grupie do 10 osób. Kurs zakończy się egzaminem praktycznym nabytych umiejętności.


ZJAZD I CERTYFIKOWANY TRENER PRAKTYK

Cz. I. TRENER – 1 dzień

Dzień pierwszy to część poświęcona trenerowi. Wypracujemy model cech, kompetencji i postaw, które powinien posiadać dobry trener. Uczestnicy w tym bloku zapoznają się też ze specyfiką roli zawodowej i zadaniami trenera. Przećwiczymy umiejętności związane z profesjonalną autoprezentacją i ekspozycją publiczną. Będziemy realizować ćwiczenia przed kamerą video. Każdy otrzyma tu informacje zwrotne nt. swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju.

Pierwszy, otwierający dzień będzie też miał na celu integrację wszystkich uczestników kursu, jako grupy.

  1. Zasady pracy i plan pracy
    a. Kryteria egzaminacyjne
    b. Zasady pracy własnej
    c. Podstawy komunikacji i zasady obowiązujące w trakcie zjazdów
  2. Kim jesteśmy, co tutaj robimy?
    a. Przedstawienie się i autoprezentacja
    b. Zadania integracyjne dla uczestników kursu
  3. Trener, jako osoba
    a. Jakie cechy, wiedza i umiejętności potrzebne są dobremu trenerowi?
    b. Jakimi zachowaniami i postawą budować autorytet i relacje z grupą?
    c. Zachowania składające się na profesjonalizm trenera?
    d. Na czym polega etyka tego zawodu?
  4. Reguły autoprezentacji i ekspozycja publiczna – praca z kamerą video
    a. Świadomość wrażenia wywieranego na ludziach
    b. Na co zwracają uwagę ludzie obserwując trenera?
    c. Zasady skutecznej autoprezentacji – błędy, których należy unikać
    d. Mowa ciała i vademecum gestu
    e. Głos i dykcja
    f. Radzenie sobie z tremą prezentacyjną
  5. Podsumowanie dnia i zadanie domowe dla uczestników
  6. Sesje konsultacyjne z trenerem prowadzącym kurs

 

Cz. II. PRZYGOTOWANIE I METODY – 2 dni

W trakcje tego bloku uczestnicy zdobędą wiedzę, dzięki której będą potrafili przygotowywać szkolenia. Będziecie też potrafili dopasowywać je do grupy odbiorców. Powiemy o różnorodnych formach przekazywania wiedzy oraz o technikach prezentacji. Uczestnicy przygotują wstępny projekt szkolenia w oparciu o wybrane tematy. W tym module otrzymają i prześledzą też narzędzia i techniki diagnozowania potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników. Zapoznają się ze sposobami wyboru metodologii i technik szkoleniowych w zależności od spodziewanych celów. Skoncentrujemy się na zasadach planowania szkolenia i tych elementach realizacji programu, które ułatwiają prowadzenie warsztatu. Uczestnicy, zdecydują też, jaki temat szkolenia będzie przez nich realizowany w ramach egzaminu certyfikacyjnego.

  1. Projekt szkoleniowy
    a. Na czym polega budowanie szkolenia od A do Z, od zamówienia do ewaluacji.
    b. Jakie elementy składowe decydują o jakości szkolenia?
  2. Diagnoza potrzeb szkoleniowych
    a. Jak i po co warto diagnozować oczekiwania i potrzeby grupy?
    b. Narzędzia i metody diagnozy potrzeb szkoleniowych.
  3. Planowanie i przygotowanie szkolenia
    a. Zasady planowania szkolenia: czas, przebieg, metody, przerwy itp.
    b. Jak zdiagnozowane potrzeby przekładać na cele szkoleniowe?
    c. Zasady budowania i ustalania celów szkolenia (Wiedza-Umiejętności-Postawy)
    d. Jak cele przekładać na metody?
    e. Jak dobierać i selekcjonować treści?
    f. Idealna struktura szkolenia
    g. Plan właściwy i plan operacyjny – zasady tworzenia
    h. Zasady pisania programów szkoleniowych – co powinny zawierać?
    i. Przygotowanie pomocy i sprzętu szkoleniowego
    j. Kryteria wyboru miejsca
  4. Metody szkoleniowe
    a. Metody szkoleniowe: od wykładu po coaching.
    b. Jak szybko i kreatywnie tworzyć ćwiczenia, zadania, gry szkoleniowe?
  5. Podsumowanie sesji i zadanie domowe dla uczestników
  6. Ciąg dalszy sesji konsultacyjnych z trenerem prowadzącym kurs

 

ZJAZD II CERTYFIKOWANY TRENER PRAKTYK

Cz. III. UCZESTNIK I GRUPA – 1 dzień

W trakcie tego zjazdu uczestnicy zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania grupy szkoleniowej. Nazwane zostaną te zjawiska i procesy, które zachodzą w grupie w trakcie szkolenia. Uczestnicy zapoznają się ze sposobami modelowania pożądanych zachowań i motywowania grupy, jako całości. Uczestnicy zapoznają się też z typologią postaw osób szkolonych i sposobami radzenie sobie z trudnymi zachowaniami.

1. Grupa szkoleniowa
a. Podstawowe zasady i etapy procesu grupowego
b. Procesy i zjawiska zachodzące w grupie podczas szkolenia
c. Zasady budowania relacji z grupą
d. Jak rozpoznawać role grupowe?
e. Rodzaje grup

2. Praca z grupą szkoleniową
a. Jak uczą się dorośli – co lubią, a czego nie lubią?
b. Jak zauważać i reagować na newralgiczne momenty procesu grupowego?
c. Metody i narzędzia motywowania i aktywizowania uczestników
d. Lider nieformalny w grupie
e. Trudni uczestnicy i ich zachowania – jak radzić sobie z „trudnym” uczestnikiem
f. Jak radzić sobie z „trudną” grupą?

3. Podsumowanie zjazdu i zadanie domowe dla uczestników

4. Ciąg dalszy sesji konsultacyjnych z trenerem prowadzącym kurs

 

Cz. IV. PROWADZENIE SZKOLENIA – Próba generalna – 1 dzień

Podczas czwartej części warsztatów zajmiemy połączeniem i doskonaleniem wykorzystania w praktyce wszystkich dotychczas omawianych zagadnień. Uczestnicy przed kamerą przećwiczą różne sposoby prowadzenia szkolenia, aktywizowania grupy, odpowiadania na trudne pytania. Będzie to swego rodzaju próba generalna przed własnym szkoleniem egzaminacyjnym.

W tym module wnioski będą budowane na podstawie rzeczywistych prezentacji samych uczestników. Zastosowana zostanie metoda sekwencyjnego uczenia się na podstawie analizy kolejnych prezentacji i wyciąganych wniosków. Każdy z uczestników po raz kolejny otrzyma informacje zwrotne, będzie tez mógł zaobserwować postęp w rozwoju swoich kompetencji.

  1. Przed samym rozpoczęciem szkolenia
    a. Zasady aranżacji sali szkoleniowej.
    b. Sprawdzenie sprzętu
    c. Kontakt z grupą przy wejściu
  2. W trakcie szkolenia
    a. Wielkość grupy a forma pracy
    b. Wykorzystywanie wiedzy na temat procesu grupowego toku szkolenia
    c. Praca samodzielna i praca w parze trenerskiej – sztuka uzupełniania się
    e. Bieżąca kontrola efektów
    h. Zasady pracy z prezentacją, rzutnikiem, kamerą, mikrofonem itp.?
  3. Po szkoleniu
    a. Metody badania satysfakcji uczestników
    b. Narzędzia ewaluacji krótko- i długofalowej szkolenia
  4. Podsumowanie dnia
  5. Ciąg dalszy sesji konsultacyjnych z trenerem prowadzącymi kurs

 

Cz. V. EGZAMIN – 1 dzień

W tej części uczestnicy zaprezentują próbki swoich rzeczywistych wystąpień przygotowywanych w ciągu całego kursu. Będą pod superwizją trenerów prowadzących. Moduły szkolenia zostaną po kolei nagrywane kamerą video. Na koniec dnia omówione przez komisję egzaminacyjną pod kątem mocnych stron i obszarów do poprawy. Egzamin praktyczny zostanie poprzedzony egzaminem teoretycznym – test wiedzy.

  1. Egzamin – część teoretyczna
  2. Egzamin – część praktyczna
  3. Informacja zwrotna od komisji egzaminacyjnej
  4. Ogłoszenie wyników egzaminów i wręczenie certyfikatów
  5. Droga jaką przeszliśmy – Podsumowanie całego kursu
  6. List do siebie samego – określenie celów długofalowych dotyczących własnego rozwoju trenerskiego

 

Wzór zgłoszenia na kurs Certyfikowany Trener Praktyk

Celem oficjalnego zgłoszenia na trenerski kurs certyfikacyjny I-szego stopnia należy przesłać drogą mailową następujące dane:

  1. Imię i nazwisko
  2. Data urodzenia
  3. Adres korespondencji
  4. Telefon kontaktowy
  5. Adres e-mail
  6. Ukończone studia lub profil wykształcenia
  7. List motywacyjny z odpowiedzią: W jakim celu chcę zostać trenerem? (minimum 50 słów maksimum 100 słów)

Po dokonaniu zgłoszenia każdy kandydat otrzyma osobiste zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną z jednym z trenerów prowadzących. Po jej pozytywnym odbyciu uczestnik zostanie poproszony o uiszczenie przedpłaty i zostanie wpisany na listę uczestników kursu.


Trenerzy prowadzący kurs Certyfikowany Trener Praktyk:

 


Informacja i zapisy: Magda Piotrowska Tel. +48 667 951 752,  [email protected] ul. 3 Maja 11A, Komorów koło Warszawy

 

 


 

Rezerwacje

Rezerwacje na to wydarzenie są już niedostępne.