Skuteczność coachingu - 15 lat Norman Benett Group
+48 667 951 752

Skuteczność coachingu

Skuteczność coachingu to mit czy fakt?

W dniach 7 i 8 lipca tego roku odbyła się Szósta Międzynarodowa Mentoringowa i Coachingowa Konferencja Badawcza. Konferencja została zorganizowana przez European Mentoring and Coaching Council. (tutaj mogłaby być np. plansza z napisem „EMCC 6th International Mentoring and Coaching Conference” taka, jaką promowano konferencję).

Przedstawiamy pierwszą część wywiadu. Przedstawiciele Norman Benett Group, jedynej polskiej firmy, która uczestniczyła w konferencji, dzielą się swoimi refleksjami z Agnieszką Kaseją, prezesem EMCC Poland.

  • AK – Ciekawa jestem, z jakich powodów zdecydowaliście się (Państwo) na wzięcie udziału w konferencji?
    NB – Norman Benett Group współtworzył polski oddział EMCC w 2008 roku i od tamtej pory ściśle współpracujemy, korzystając z wiedzy i dorobku organizacji. Wprowadzamy dobre praktyki na polskim rynku. Robimy wszystko, żeby być na bieżąco z tym, co się dzieje na świecie w obszarze mentoringu i coachingu. Zdecydowaliśmy się więc jechać do Budapesztu.
    AK – Dlaczego wybrali Państwo akurat współpracę z EMCC? Na polskim rynku są organizacje, które cieszą się większą popularnością w środowisku coachingowym.
    NB – Mamy ogromny szacunek dla dorobku EMCC, w szczególności w zakresie badań nad coachingiem i mentoringiem. To, czego dowiedzieliśmy się na konferencji potwierdza, że organizacja stawia przede wszystkim na profesjonalizację zawodu coacha i mentora. Wykorzystuje badania naukowe, żeby sprawdzać, w jaki sposób coaching i mentoring mogą być jak najbardziej skuteczne, czyli służyć naszym klientom. Uważamy, że jest to szczególnie potrzebne dzisiaj w Polsce. Coaching to tutaj ciągle młoda dziedzina, a na rynku coachingowym panuje spore zamieszanie.
    AK – A badania naukowe mogą pomóc w uporządkowaniu tego bałaganu?
    NB – Badania naukowe prowadzone przez i dla EMCC – na pewno. Są to badania empiryczne, przeprowadzane przez naukowców na dużych grupach coachów i ich klientów. Pokazują, jaka jest faktyczna sytuacja, co zmienić, do czego dążyć. W Norman Benett zależy nam na tym, żeby coaching w Polsce był na najwyższym poziomie. Będziemy więc dążyli do tego, żeby wyniki badań były dostępne dla jak największej ilości polskich coachów i mentorów.
    AK – W jaki sposób planują Państwo/planujecie propagować tą wiedzę?
    NB – Przede wszystkim, zachęcamy coachów i mentorów do uczestnictwa w kolejnych konferencjach EMCC. Najbliższa będzie miała miejsce już w marcu przyszłego roku w Szkocji.
    AK – A w międzyczasie?
    NB – Chcemy dzielić się tym, czego się dowiedzieliśmy. Zapraszamy na naszą stronę internetową i zapisanie się do newslettera Norman Benett Group. Będziemy cyklicznie udostępniać materiały z ostatniej konferencji EMCC z bardzo konkretną dawką nowej wiedzy. Wiedzy niedostępnej do tej pory na polskim rynku.
    AK – Cieszę się, że dzięki Państwa działaniom misja EMCC, jaką jest promowanie dobrych praktyk w coachingu i w mentoringu, jest realizowana w praktyce. Ja również zapraszam na kolejną międzynarodową konferencję EMCC i zachęcam do korzystania z wiedzy Norman Benett Group. Dziękuję Wam/Państwu za rozmowę.

Pobierz najnowszy raport z konferencji badawczej >

raport z konferencji

 

Related Posts

Leave a Reply!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *