Zarządzanie przedsiębiorstwem - 15 lat Norman Benett Group
+48 667 951 752

Zarządzanie przedsiębiorstwem

Wprowadzanie zmian

Celem szkolenia jest przygotowanie kadry kierowniczej a także wyznaczonych pracowników do wprowadzania w życie zmian w organizacji. Uczestnicy zapoznają się również z tematyką nawigacji zmian w firmie, czyli zarządzaniem procesem zmiany i sytuacją zmiany w okresie wzrostu i rozwoju firmy.

Na program składają się poniższe zagadnienia:

  • jak traktować zmiany w organizacji?
  • proces zmian
  • opór wobec zmiany i sposoby przezwyciężania go
  • komunikacja w okresie zmian
  • zmiana jako kształtowanie nowych postaw
  • proces kierowania zespołem w okresie wprowadzania zmian
  • funkcjonowanie zespołów w okresie zmian
  • twórcze zmiany – kreowanie i pobudzanie zmian w organizacji

 

Zarządzanie projektami

Celem dwudniowych warsztatów jest ugruntowanie wśród uczestników podstawowych umiejętności organizowania zadań przy realizacji i ewaluacji projektów.

Szkolenie składa się z następujących modułów:

  • komunikowanie i komunikacja w organizacji
  • skuteczna organizacja pracy zespołowej
  • jak mierzyć sukces projektu?
  • cele i skutki projektu
  • planowanie kontroli projektu
  • szacowanie ważności i ryzyka

Realizujemy również zarządzanie projektami PMI.

 

Budżetowanie

Celem szkolenia jest nauczenie się samodzielnego opracowania rocznego budżetu dla swojego działu.

Sprzyja temu zapoznanie się z następującymi kwestiami:

  • cele i funkcje budżetu
  • podstawowe zasady budżetowe (zasada jedności, szczegółowości, uprzedniości i roczności)
  • przygotowanie budżetu sprzedażowego i kosztowego
  • program komputerowy służący do przygotowania budżetu
  • planowanie budżetu
  • realizacja budżetu
  • kontrola budżetu

 

Zarządzanie strategiczne

Uczestnicy poznają sposoby realizacji długoterminowych celów przedsiębiorstwa, metody osiągania skutecznej przewagi konkurencyjnej, reakcji na problemy w organizacji i negatywne zjawiska w jej otoczeniu. Wykorzystują dostępny potencjał oraz wskazują sposoby pozyskania niezbędnych zasobów.

Zarządzanie strategiczne obejmuje następujące aspekty:

  • formułowanie wizji, misji i celów strategicznych organizacji
  • konkretyzację strategii zazwyczaj do postaci polityki kierownictwa
  • zapewnienie kluczowych zasobów: finansowanie organizacji, zapewnienie personelu, kształtowanie harmonijnych relacji z kluczowymi kontrahentami społecznymi
  • formułowanie strategii walki konkurencyjnej i kierowanie (albo co najmniej nadzór nad) realizacją tej strategii
  • zarządzanie ryzykiem, często zaliczane do zarządzania finansowego
  • zarządzanie zmianą
  • zarządzanie rozwojem organizacji
  • zarządzanie z wizją
  • zarządzanie kryzysowe
  • zarządzanie wartością firmy
  • rachunkowość zarządcza
  • utrzymywanie kontaktów z kluczowymi klientami
  • kształtowanie struktury organizacji.
zarządzanie przedsiębiorstwem

 
Zarządzanie przedsiębiorstwem

Skuteczne zarządzanie wymaga konkretnej wiedzy dotyczącej planowania, kształtowania, organizacji i wdrażania całościowej koncepcji długoterminowego przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa popartej funkcją kontroli i specyficznymi umiejętnościami dla danej branży.

zarzadzanie-zmiana

 
Wprowadzanie zmiany

Każda z firm na rynku, to organizacja, w której stale następują zmiany. Analizując proces zmiany musimy więc wziąć pod uwagę zarówno zmiany nieplanowane, stanowiące ciągły proces, jak i zmiany kierowane i planowane, jak np. wprowadzanie nowego produktu na rynek, czy połączenie się dwóch firm. Każdy członek kadry kierowniczej, który nadzoruje proces zmian, powinien wiedzieć o trzech etapach, z jakimi ma, czy będzie miał do czynienia: ROZMROŻENIE, ZMIANA, ZAMROŻENIE

 

zarządzanie strategiczne

 
Zarządzanie strategiczne

Zarządzanie strategiczne można zdefiniować jako: planowanie przyszłości, tworzenie harmonogramu i kontrolę realizacji zadań (w tym celów cząstkowych) zmierzających do osiągnięcia zamierzonych rezultatów. Określenie to należy uzupełnić o takie elementy jak: relacje personalne oraz ocenę poszczególnych etapów (lub elementów całościowego zadania) w trakcie jego realizacji.
  • Dom Development
  • ING
  • Roche
  • Skanska
  • Leroy Merlin
  • Hubert Burda Media