robert

06 grudnia 2016

Brak komentarzy

Home Konferencje

Skuteczność coachingu

Skuteczność coachingu

W dniach 7 i 8 lipca tego roku odbyła się Szósta Międzynarodowa Mentoringowa i Coachingowa Konferencja Badawcza. Konferencja została zorganizowana przez European Mentoring and Coaching Council. Jednym z tematów była skuteczność coachingu.

 

Skuteczność coachingu to mit czy fakt?

 

Przedstawiamy pierwszą część wywiadu. Przedstawiciele Norman Benett Group, jedynej polskiej firmy, która uczestniczyła w konferencji, dzielą się swoimi refleksjami z Agnieszką Kaseją, prezesem EMCC Poland.

 

 

AK – Ciekawa jestem, z jakich powodów zdecydowaliście się (Państwo) na wzięcie udziału w konferencji?
NB – Norman Benett Group współtworzył polski oddział EMCC w 2008 roku i od tamtej pory ściśle współpracujemy, korzystając z wiedzy i dorobku organizacji. Wprowadzamy dobre praktyki na polskim rynku. Robimy wszystko, żeby być na bieżąco z tym, co się dzieje na świecie w obszarze mentoringu i coachingu. Zdecydowaliśmy się więc jechać do Budapesztu.
AK – Dlaczego wybrali Państwo akurat współpracę z EMCC? Na polskim rynku są organizacje, które cieszą się większą popularnością w środowisku coachingowym.
NB – Mamy ogromny szacunek dla dorobku EMCC, w szczególności w zakresie badań nad coachingiem i mentoringiem. To, czego dowiedzieliśmy się na konferencji potwierdza, że organizacja stawia przede wszystkim na profesjonalizację zawodu coacha i mentora. Wykorzystuje badania naukowe, żeby sprawdzać, w jaki sposób coaching i mentoring mogą być jak najbardziej skuteczne, czyli służyć naszym klientom. Uważamy, że jest to szczególnie potrzebne dzisiaj w Polsce. Coaching to tutaj ciągle młoda dziedzina, a na rynku coachingowym panuje spore zamieszanie.

 

Badania naukowe na skuteczność coachingu

 

AK – A badania naukowe mogą pomóc w uporządkowaniu tego bałaganu?
NB – Badania naukowe prowadzone przez i dla EMCC – na pewno. Są to badania empiryczne, przeprowadzane przez naukowców na dużych grupach coachów i ich klientów. Pokazują, jaka jest faktyczna sytuacja, co zmienić, do czego dążyć. W Norman Benett zależy nam na tym, żeby coaching w Polsce był na najwyższym poziomie. Będziemy więc dążyli do tego, żeby wyniki badań były dostępne dla jak największej ilości polskich coachów i mentorów.
AK – W jaki sposób planują Państwo/planujecie propagować tą wiedzę?
NB – Przede wszystkim, zachęcamy coachów i mentorów do uczestnictwa w kolejnych konferencjach EMCC. Najbliższa będzie miała miejsce już w marcu przyszłego roku w Szkocji.

 

A co dalej?

 

AK – A w międzyczasie?
NB – Chcemy dzielić się tym, czego się dowiedzieliśmy. Podsumowując, zapraszamy na naszą stronę internetową i zapisanie się do newslettera Norman Benett Group. Będziemy cyklicznie udostępniać materiały z ostatniej konferencji EMCC z bardzo konkretną dawką nowej wiedzy. Wiedzy niedostępnej do tej pory na polskim rynku.
AK – Cieszę się, że dzięki Państwa działaniom misja EMCC, jaką jest promowanie dobrych praktyk w coachingu i w mentoringu, jest realizowana w praktyce. Ja również zapraszam na kolejną międzynarodową konferencję EMCC i zachęcam do korzystania z wiedzy Norman Benett Group. Dziękuję Wam/Państwu za rozmowę.

 

Zapraszamy również do obejrzenia filmu z pierwszej części wywiadu:

 

 

 

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx