Badania w coachingu i mentoringu prowadzone są przez wiele instytucji i ośrodków naukowych.
W dniach 7 i 8 lipca tego roku odbyła się Szósta Międzynarodowa Mentoringowa i Coachingowa Konferencja Badawcza organizowana przez European Mentoring and Coaching Council. (tutaj mogłaby być np. plansza z napisem „EMCC 6th International Mentoring and Coaching Conference” taka, jaką promowano konferencję).
Przedstawiamy drugą część wywiadu, w którym przedstawiciele Norman Benett Group, jedynej polskiej firmy, która uczestniczyła w konferencji, dzielą się swoimi refleksjami z Agnieszką Kaseją, prezesem EMCC Poland.
AK – Rozmawialiśmy o tym, że misją European Mentoring and Coaching Council jest promowanie dobrych praktyk w coachingu i mentoringu oraz że EMCC realizuje tę misję między innymi poprzez przeprowadzanie i publikowanie badań naukowych.
NB – Dokładnie. Wysokiej jakości badania naukowe są prowadzone przez EMCC od ponad dziesięciu lat.
AK – Jakie Państwa/Waszym zdaniem są wnioski płynące z ostatnich badań?
NB – Podczas konferencji poznaliśmy badania na temat wielu nurtów w dziedzinie coachingu i mentoringu. Dowiedzieliśmy się również o różnych możliwościach prowadzenia samych badań. EMCC mierzy się obecnie z nowymi wyzwaniami – chce przede wszystkim, żeby badania miały praktyczne zastosowanie dla ich odbiorców.
AK – Co to dokładnie oznacza? Jak się przejawiają te wyzwania?
NB – Myślę, że są to kwestie podobne do tych, które pojawiają się w środowisku akademickim. Chodzi o to, żeby zlikwidować rozdźwięk pomiędzy badaniami naukowymi a praktyką. Członkowie EMCC zorientowali się, że potrzebna jest zmiana w tym zakresie. Przygotowany więc został specjalny raport pt. „Bridging the gap” co możemy właśnie przetłumaczyć jako Zlikwidować lukę/rozdźwięk.
AK – Jakie są główne wnioski płynące z tego raportu?
NB – To bardzo ciekawe. Raport ani nie wskazuje jednoznacznego problemu, ani nie proponuje jednego konkretnego rozwiązania. Co jest zresztą spójne z podejściem coachingowym. Raport wskazuje te miejsca, gdzie funkcjonuje rozdźwięk pomiędzy teorią a praktyką i proponuje możliwe sposoby spojrzenia na sytuację. Podkreślono jednak, że najważniejsza jest użyteczność badań i znowu – tak jak w coachingu, właśnie na użyteczności należy się skupić.
AK – Jak to wpłynie na dalsze badania?
NB – Skoro badania mają być użyteczne, czyli przydatne – powinny prowokować do myślenia i sprawić, by coachowie i mentorzy ciągle się rozwijali. To może nastąpić tylko wtedy, kiedy naukowcy i praktycy będą ze sobą ściśle współpracować. Lub oczywiście gdy naukowcy sami będą praktykami i vice versa.
Warto samemu zapoznać się z treścią raportu „Bridging the gap”. Wyślemy jego tłumaczenie do naszych subskrybentów. Będzie to pierwsza z zapowiadanych wcześniej publikacji materiałów z konferencji w Budapeszcie. Raz jeszcze zapraszamy na naszą stronę internetową www.normanbenett.pl i zapisanie się do newslettera.
AK – Dziękuję Państwu/Wam za interesującą rozmowę.
NB – Dziękujemy bardzo.
Zapraszamy na film przedstawiający II część wywiadu:
© Copyright 2016 Norman Benett <a href="https://normanbenett.pl/polityka-prywatnosci-2/">Polityka prywatności</a> <a href="https://normanbenett.pl/polityka-cookies/">Polityka cookies</a>
Wonderful NicDark WP Theme