DZIEŃ II i III: PRZYGOTOWANIE I METODY PRACY
W trakcje tego bloku uczestnicy zdobędą wiedzę, dzięki której będą potrafili przygotowywać szkolenia oraz dopasowywać je do grupy odbiorców. Powiemy o różnorodnych formach przekazywania wiedzy oraz o technikach prezentacji.
Uczestnicy przygotują wstępny projekt szkolenia w oparciu o wybrane tematy. W tym module otrzymają i prześledzą też narzędzia i techniki diagnozowania potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników.
Zapoznają się ze sposobami wyboru metodologii i technik szkoleniowych w zależności od spodziewanych celów. Skoncentrujemy się na zasadach planowania szkolenia i tych elementach realizacji programu, które ułatwiają prowadzenie warsztatu.
Uczestnicy, zdecydują też, jaki temat szkolenia będzie przez nich realizowany w ramach egzaminu certyfikacyjnego.
1. Projekt szkoleniowy
a. Na czym polega budowanie szkolenia od A do Z, od zamówienia do ewaluacji.
b. Jakie elementy składowe decydują o jakości szkolenia?
2. Diagnoza potrzeb szkoleniowych
a. Jak i po co warto diagnozować oczekiwania i potrzeby grupy?
b. Narzędzia i metody diagnozy potrzeb szkoleniowych.
3. Planowanie i przygotowanie szkolenia
a. Zasady planowania szkolenia: czas, przebieg, metody, przerwy itp.
b. Jak zdiagnozowane potrzeby przekładać na cele szkoleniowe?
c. Zasady budowania i ustalania celów szkolenia (Wiedza-Umiejętności-Postawy)
d. Jak cele przekładać na metody?
e. Jak dobierać i selekcjonować treści?
f. Idealna struktura szkolenia
g. Plan właściwy i plan operacyjny – zasady tworzenia
h. Zasady pisania programów szkoleniowych - co powinny zawierać?
i. Przygotowanie pomocy i sprzętu szkoleniowego
j. Kryteria wyboru miejsca
4. Metody szkoleniowe
a. Metody szkoleniowe: od wykładu po coaching.
b. Jak szybko i kreatywnie tworzyć ćwiczenia, zadania, gry szkoleniowe?
5. Podsumowanie sesji i zadanie domowe dla uczestników
6. Ciąg dalszy sesji konsultacyjnych z trenerem prowadzącym kurs